Thursday, November 01, 2012

lagi lagi pasal pam..

harini dgn yakin aku masuk mom's room..
terus tuju tempat biasa..
bukak compartment bawah bag pam, amik ais simpan simpan dlm peti ais..
keluarkan 2 botol..
and bukak compartment atas bag pam pulak..
tarik2 keluar, "hah! mana set kepala pam??!!"

terus terduduk tak leh nak pikir ape dah..

haihhhh.. ~~
lama dah aku tak tinggal "barang2 pam" aku ni..
dulu kalau cicir2 ape barang pam, gagah gak g babyland kat the summit sebelah ni..
tp skrg takleh dah sbb babyland dah ganti ngan kedai stationary..aduhh..
paling dekat pun baby shop yang ada ialah mothercare kat subang parade..
tp rasa rugi pulak kalau nak g beli corong pam medela tu harini..
1) sbb tau mahal..makan ratus gak!
2) pastu rugi kalau beli harini..mothercare VIP sale start esok! (2/11 - 4/11)
kalau laaa set kepala pam tu tertinggal esok, aku tak pikir ape dah..sure terus cha alip bot ke mothercare dan dan tu gak! tapi harini pulak laa jadinya..uishh, rugi rugi..

pastu aku dah terpikir nak balik awal je..
agak2 rasa cik B tu dah nak bengkak, aku mintak laa jasa baik bos..
tp plan tu rasanya agak susah nak accomplish memandangkan bos adalah foreigner & lelaki!
aku tak sure dia boleh paham tak kalau aku explain..
kalau dia dah kawen, maybe BOLEH paham..tp kalau belum, acaner??
hmm..kene pikir plan lain..

pastu aku ingat nak marmet je..(sila gugel laa pada yang tatau ye..huhu)
tp pun susah jugak..sbb marmet AKAN mengambil masa yang lama..
walhal aku tade masa!
aku ada a few documents nak kene siapkan by esok sbb next week aku nak bercuti!
hmmmmm..

but alhamdulillah..sbb rakan2 ibu ni mmg baik hati :)
ada sorang mommy dlm moms room, azu..
dia offer pakai pam dia..dia pakai medela swing..
tp masa tu dia tgh pakai..so aku pun bersetuju laa nk tunggu lps dia habis pam..
walaupun single pam..tp ia adalah sangat membantu tatkala dalam kesusahan seperti ini..

sementara menunggu si azu, aku call ann since dia pun pakai FS..
memula dah rasa akan failed sbb dia dah lama tak pam sbb skrg tgh peknen..
sah2 laa dia takkan bwk pam dah..(ape kejadah nak hangkut kulu kilir kann!)
tp aku call gak dgn harapan kot2 laaa dia ada simpan sparepart pam dia kat ofis..hahaha..
dan seperti yang dijangka..mana ada daaaa...
dia siap warn aku jgn beli pam ke-6! hahahaha..

dulu ada gak si is ngan si ell yang pakai FS..
tp dedua dah pindah g projek lain..hmmph!

pastu nak jd lg cerita..
aku terserempak lak ngan another mommy..zarina a.k.a kiyah (ehhh bukan kiyah propa ye..hahaha)
dia pakai spectra..
aku tanya kot2 dia ada bwk spare pam..
tp dia offer pakai pam dia jugak..
hmm terus aku setuju gak sbb spectra kan double pam..
so jimat masa sket..
lg pun takyah nak tutorial cane nak pakai..kan mak dah ada experience pakai spectra..hihi..
terus ckp kat azu tak jd pinjam sbb pakai kiyah punya..
nway, thx so much azu! :)

frankly speaking, aku mmg tak gemar nak pinjam barang2 orang..
lg2 yang hygiene ni kan..
tp bila dah terdesak dan terpaksa, ini laa jadinya..
Allah memudahkan jalan :)
cuma aku dah pastikan yang barang2 itu telah dibasuh ngan liquid cleanser sume..nak sterilized ape bagai mmg tak dapeklaa..mana nak carik!
insyaAllah tak jadi ape..semuanya ok..

thanks again to mommies for all your help..
akhir kata, bersama2 laa kite menyokong ke arah penyusuan susu ibu eksklusif..hehe..
sekian..

No comments: