Wednesday, June 18, 2008

been there..done that..

skrg sale kat mane²..
in a way, bagus gak..sbb aku mmg tgh dlm usahe menyetelkan a few things..
mmg laju je duit menyusut..pehhhh..
silap haribulan, leh pokai nih!

td chat ngan jay jap..
we were talking bout sales here and there..bout money..
aku ckp..kan best kalau ada duit bertabur..
and she said..goyang pokok, kua duit..
hahahahaha..
and ayat itu telah remind me of my childhood!

masa tu ingat lg..
heboh satu skolah pasal nih..
tatau laa korang penah dgr mende ni ke tak..
and sampai skrg aku tatau where they got the petua from..hahahaha..

they said..tanam sisa asah pensel..(tak kire laa pensel 2B ke..pensel HB ke..)
tp syaratnye ialah guna sharpener laa..(kalau tanam sisa pensel tekan tu tak jadi laa..)
korang tanam macam biasa..
alaa mcm tanam pokok tu..
and guess what u'll get?
haaa...korang akan dapat pokok yang berbuahkan duit syiling!
hihihi..percaya tak??

masa tu..aku ulang ye..MASA TU..
aku percaya..hahahaha..
i did tanam the sisa² pensel!!
tapi masa tu, aku kreatif lebih kot..
aku guna pensel kaler!
dgn harapan duit yang kua tu..ikut la kaler masing²..
kalau biru, kua singgit..
kalau merah, kua laa duit kertas sploh hengget..
nak kaye cepat nih! hahahaha..
ye laa..kalau takat pensel biasa tu, kua duit syiling je..kehkehkeh..

so tetiap balik skolah, aku siram..
tunggu pucuk dia kua..
seminggu..sebulan..3bulan..
tak tumbuh² gak..
last² fedap..aku tak jaga dah..

gile kan..susah nak explain teori tu..
kalau betul la kua duit, skrg tade laa bank negara tu..
takyah susah2 produce duit..
beli je pensel byk²..asah²..tanam..hahahahhaha..

aku pun tade la susah² keje..
beli je tanah lima sploh ekar..tanam pokok duit..
cukup masa, TUAI DUIT! ekekekekke..

bile pikir² balik, cemane laa aku pandai sangat sampai leh percaye ngan mende tu..
nmpk sangat mata duitannye! kehkehkeh..
but those were the days..
ridiculous yet i had fun..hihihi..

11 comments:

Ann said...

adeh iera,klu boleh tanam pokok duit,aku dh pakai kereta idaman.hahahaha...

atune said...

Masa TUH kan ra...mmg ko caye...MASE tuh la kan...
kalau aku xnk dpt duet...dpt shopping complex ker..tanam baju lame2...hakhakhak

:: iera :: said...

ann: tu ah..i really wanna meet founder pokok duit nih..idea dia maveles-lah! hahahaha..
mmg kite takkan penah jumpe laa org² miskin.. :D

atune: MASA TU lom tau shopping sgt tun..MASA TU nak duit byk beli anak patung, beli jajan..main tikam²..hahahahha

missjaye said...

ra, jom kite amek pokok duit2 letak bwh bantal.mane tau kot jadik cam cite tooth fairy.nnt dapt ganjaran..hahahahahaha

:: iera :: said...

jay: hahahaha menarek gak tu..tp satu hal la plak nak cari pokok tu..pokok duit² tu cam dah makin pupus jek.. heh

suya said...

ermmm iera...semenanye aku pon penah pecaye dan penah buat..erkkk

:: iera :: said...

suya: yessss!!! ada geng!! hahahahaha

chucky said...

ikut aku je rompak bank,mau ka???

Anonymous said...

la... MASA tu mmg la ko mata duitan...

tapi SKRG pun bukan ko mata duitan ke??? ahak!!!!

kekekke.... da 20 taun da ni... pokok duit ko da jadi ape???? pokok duit2 kot??? kekekkeke.. g le petik.. buat hiasan hantaran.... jimat sikit... ada value...

::aza::

:: iera :: said...

caki: bile?? bank mane?? jgn c**b ngan m*yb**k okeh..sbb aku simpan duit kat situ..
takkan nak rompak duit sendiri :P

aza: tu laa aza..masalahnye aku tak tgk pun ape jd kat pokok tu..
what if mmg kua duit?? chiss..rugi dah nih..

Ijoy said...

Amoboihh², kate² si Aza ni kengkadang cam poyo pun ade. Mungkin tak reti nak melawak kot...