Thursday, March 01, 2012

Majlis Nenjor Faris Khalef

Dulu nenjor kakak dia..
skrg kite tgk sekitar majlis nenjor khalef pulak..

Masa buat majlis tu, khalef lg 2 hari nak cukup 2 bulan..
even aku lom pun start keje lagi..
tp rata2 tetamu yang dtg, tanya mama
"ngape lambat nian nenjor? nye la beso make muat.."
hehe..tu bahasa bengkulu..pada yang tak berapa nak paham tu, maksud dia: kenapa lambat sangat buat kenduri cukur jambul? dia dah besar, baru nak buat..

hahaha..mmg khalef besar..
tp besar fizikal je..padahal masa tu, 2 bulan pun belum..huhu..
maybe sbb aku pakaikan dia baju kemeja ngan seluar khakis..
so sbb tu dia nmpk matured dr usia sebenar..hihi..sorry dik, mommy's bad :)

oh! even ada yang ingat dia dah 7-8 bulan..kekeke..sihat sangat ke anak aku yang ni?
alhamdulillah..berkat khasiat susu ibu :)
mmg kali ni, dr awal lg baby hanya minum susu ibu sahaja tanpa ada sebarang susu tambahan..
ini laa hasilnya..
berat time lahir - 3.62kg
checkup 1st month - 4.95kg
checkup 2nd month - 6.45kg
checkup 3rd month - 7.21kg
hmm..bagus carta adik ni..menaik jeeeee...hahaha..

jom kite tgk gmbr2 majlis..

ni buai khalef..kali ni tema kaler cream/gold..

kali ni semua alatan sendiri punya..tade pinjam2 sape2..
atuk ngan nenek tempah khas besi buai ni..utk kegunaan cucu2 dia..
sbb bulan 4 ni, insyaAllah sorang lg hero akan kua..
ehh bukan adik khalef! ini sepupu khalef :P
so senang kalau dah ada buai sendiri ni..takyah pening2 nak cari kannn :)
ada yang nak sewa? kite leh deal..hahahhaa..

yang buai nye pulak mmg cari kat kedai rotan, pastu htr kedai, buat sarung dia..
kalau aku dah g kelas jahitan, lama dah aku jahit sendiri sarung tu..tp apakan dia..niat nak masuk kelas jahitan tu ada..tp lom kesampaian..hahaha..
so deco2, riben2, bunga2 ape semua tu, hasil kerja tangan aku ngan mama..

kelapa ni pun mama yang deco..

kumpulan marhaban di bawah bimbingan Ustazah Fauziah

group marhaban ni same group masa nenjor khalesya dulu..
cuma kali ni ahli yang datang tak seramai masa lesya..
mungkin sbb awal pg tu hujan lebat..ramai yang malas nak keluar kot..huhu..
ape2 pun, majlis berjalan lancar, Alhamdulillah :)

mari berkenalan pulak ngan hero majlis ni..


khalef test buai mlm sebelumnya..
"agak2 leh tampung tak berat aku ni.."


ni masa hari kejadian..
"hmm kukuh..kukuh.."


FARIS KHALEF (before)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tadaaaaa...

FARIS KHALEF (after)

hahahaha..


p/s: sebenarnya entry ni aku dah draft masa bulan 12 tahun lps..
punyalaa cite dah basi kann..hahaha..so kene edit sana sini sikit..
better late than never, kan? ;P
enjoy!

No comments: