Friday, May 09, 2008

i've got stormed?


7-8 may 2008
aku ada brainstorming kat Holiday Inn Glenmarie..
best gak laa sbb takyah dtg opis..
tp tak best sbb kene bangun awal..hmmphh..

masa first day tu..
setelah sekian lame gak aku tak tempuh jam pepagi.. (sbb slalu tu aku g keje, jalan dah clear sket...almaklumlaa org sume dah masuk opis..hahahhaa)
so sbb aku tau jln mmg akan jam, aku bajet laa kua awal..supaya sampai awal..
lg pulak, aku tak sure where exactly the place located..

no..aku tau Glenmarie..tp Holiday Inn tu katne tak sure..
aku tanye abah, dgn konfiden dia jawab "lps first traffic light, turn right.."
(mama ngan abah pun terkejut gile tgk aku dah siap BEFORE dorang even siap g opis..
slalu tu dorang dah sampai opis, baru aku kua umah..ekekeke)

and guess what..
sbb aku pun sama konfiden masuk jalan yg abah bgtau tu..
sampai ujung jalan, aku end up masuk kawasan perumahan.. (walaupun aku dah baca signboard nih..tp aku confuse dan masuk jugak!)
aku nak u-turn, dah sampai post guard pun..
so aku bgtau laa guard bangla tu..

aku: "hmm..im looking for Holiday Inn Glenmarie.."
guard: "oo its at the other junction..so u have to turn back to the main road..and after the traffic light...."
aku: "i have to turn right, right?.."
guard: "yes..and now u may have to make a turn there.." (sambil tunjuk jalan dpn post tu..) "and pay 2 dollars.."
aku: "what?? are u kidding me??"
guard: "no im not.." (sambil gelak²kan aku)

siot bangla nih..
sempat laaa nak bergurau senda ngan aku kannnn..

ye laa..masuk akal tak?
just nak buat u-turn dlm compound dorang, kene bayo 2 hengget..
gile! buleh kaya laa camtu..
tunggu je orang silap jalan..

sebenarnye mmg senang je nak cari tempat tu pun..
tp sbb:
1) signboard tu confusing.. "Simpang ke Holiday Inn Glenmarie 500m" which located betul2 kat tepi traffic light..
tp yang buat aku confuse..
adekah 500m dr traffic light tu ke hadapan..
atau 500m ke dalam..(in this case, masa turn right tu laa)
2) aku lebih trust dgn "map bergerak" aku..hihihi..

maka..jadilaa camtu..huhuhu..

o ye..
masa brainstorming tu kann..
mmg byklaa presentation & speeches..
aku slalu nak tergelak sorang²..
sbb ramai yang TTD!! kehkehkeh..
masa dorang present paper..
even MD pun tersasul² masa bg speech..
sooo aku rasa TTD tu mmg blaku kat sume org..bukan kat aku je..
so korang jgn nak cong aku laa kalau korang kate korang tak penah tersasul kann..
cume maybe case aku kronik sket.. :P

2 comments:

helomynameisjaye said...

HAHAHAHA..
SETUJU.PADA HEMAT SAYE KES ANDA LEBEY KRONIK SKEEET JEK DARI MEREKA ITEWW..

@tune® said...

TTD tu kire penyakit berjangkit la eh?takot mak nyah...