Monday, November 17, 2008

terkena jua akhirnye..

smlm masa dinner..

abang tukang amik order: nak minum air ape?
abah: kopi panas..
emi: fresh orange..
ijoy: nescafe o ais..
mama: epal tanak ais..
aku: tembikai susu..ais kurang..

bile air sampai..
sume org amik air memasing..
tapi.....


agak² korang tu air ape?

yeeeee...pandai!!
itu adalah air tembikai susu yang aku order..
instead dpt air "honeydew"..
aku dapat air tembikai + susu..
kahkahkah..

korang tau nape aku tak mintak "honeydew"?
sbb dulu aku penah kene..
bile mintak honeydew, dia kate tade..
bile aku mintak tembikai susu, laju je dia jawab ada..
aku rasa sbb dia tak paham honeydew tu ape laa kot..

sooo..
kali ni aku berbaik ati laa kunun²nye nak terus bm-kan..
alih² ini yang aku dapat daaaa..

padahal kann..
dulu abah dah penah cite dah..
pasal the same thing happened to one of his friend..
order air tembikai susu..
expect air kaler ijau mude tp dapat mcm kaler air bandung..kehkehkeh..

tp sbb mende tu tak penah berlaku kat aku lg..
aku mmg tak amik port langsung laa..
haaaaa...kan dah kene btg idung sendiri smlm!!
lesson-has-not-yet-learnt laa, bah! hahahhaha..

ira..lenkali, kalau nak honeydew, order je laa honeydew..
jgn gatal mulut translate ke tembikai susu!
kan, padan muke!

4 comments:

@tune® said...

rase ape tuh?
kekeke

:: iera :: said...

rasa cam payau2 sket..aku tak lalu nak telan, aku bg emi..aku tgk ok je dia minum..hahahhaa..

Ady said...

Erk.. kat mana korang makan ni? Kreatif betul kedai tu...

:: iera :: said...

ni kedai makan baru kat rawang..hahahha..bunyi² dialek mcm org kelantan..