Thursday, July 12, 2007

pissed off!! really pissed!!

eiiii marahnyeeee!!!! pissed off sangat!!!
if u guys baca kat shoutbox tu, badak yang dimaksudkan adalah org yang aku tgh pissed off sangat ni laa..colleague2 aku gelarkan dia blue hyppo..sbbnye..hmm i think u guys tau laa nape..

memule dulu aku pun tak paham..nape laa bebudak nih anti sangat dgn dia..
everytime ppl call her with that name, aku slalu rasa simpati..
sbb masa tu aku rasa dia ok je ngan aku..so bile bebudak nih kutuk dia, aku malas nak amik port sangatlaa..sbb tade kene mengena ngan aku..

but lately..baru laa aku tau nape..
bile aku dah keje under dia...barulaa aku tau y she deserves that name!
sebenarnye theres a lot more nick names utk dia..tp yang ni yang paling femes laaa..

she has been sooooo annoying!! arrghhh!!
ni aku nak cite a few scenario yang blaku lately..
senario 1:
dia takleh tgk org ada leisure2 time sket..buleh chatting2 jap..dia akan berkali2 tanye, "dah siap? aku nak keje tu cepat.." (hmm..very polite kannnnn...hellooooo...kitorang bukan robot..we need some spare time to recharge balik...duhhh..kitorang pun kalau buleh tanak dah ngadap mende tuu..tau tak, otak kitorang pun need a break! kalau nak cepat, buat sendiri laaaaaa.....)
padahal, mcm laa aku tak nampak, ko pun chatting gak..hellllehhh...

senario 2:
pastu bile kitorang tak paham, kitorang tanye laa dia kan...since dulu dia penah claim yang dia pun tau pasal module tu..and guess what?? boleh dia jawab endah tak endah jek...eiiii..hangennye akuuuuu...(kalau kitorang tau, kitorang tak yah susah2 tanye ko laaa...macam tanye dinding! tanye dinding lg elok, sbb sah2 dah tau dinding tu takkan bg respond!)

senario 3:
td dia soh aku printkan something..masa tu aku try nak connect to the printer takleh..
hyppo: "ko dah print ke lom?" (dgn nada yang agak keras)
aku: "jap..aku takleh connect dgn printer.."
a few seconds later..and still could not connect to the printer..
hyppo: "dah ke?" (nada dia sangat annoying tau!!)
aku: "alaa ko bukak je laa dr repository tuu..print terus dr sana.."
hyppo:"document yang mana?" (duhh..u should have known..)
aku: "mana2 ICA laa.."
hyppo: "sama je ke?"
aku: "insyaAllah sama.."
hyppo: "kenape insyaAllah..insyaAllah tu kan dengan izin Allah..benda baik, mesti laa Allah izin..kenape nak mintak izin lg? dah mintak izin ke?" (dia menjawab dgn kadar antara dengar dgn tak..aku taktau laa dgn tujuan nak sindir aku ke hape..)
i was like..ada kene mengena ke document tu dgn ayat yang aku sebut???

fyi, dia ckp walaupun tak brape nak kuat, tp cukup utk didengari oleh sume rakan2 ofis..ye laa..bilik kecik kan..even ko tgh pakai headphone pun leh dengar..
tapi yg pasti..aku dgr..dan aku jwb: "dah.." (masa ni aku rasa tinge aku berdesing je..panas!! berhaba!!)

lps tu baru laa aku tau..rupe2nye dia mmg pantang ada org sebut insyaAllah..ramai dah member aku dah kene sound rupenye..
eh cik puan besar, tau tak, bile kite sebut insyaAllah tu, maknanye, dengan izin Allah..which ya, benda tu kite tak pasti akan berlaku..mungkin jadi..dan mungkin tak..
cth: "datanglaa rumah mlm ni..ada kenduri sket"..selalu kite dgr orang jawab, "insyaAllah.."
maksudnye, jika diizinkan Allah, tade ape2 hal yang berlaku, so buleh laa datang..kalau sebaliknye, kite ada hal lain, sah2 tak dapat datang kan...mmg laa benda baik tu dah diizinkan Allah..tp sendiri pikirlaaa..JIKA diizinkan Allah..bukan PASTI diizinkan Allah..

its not bile ckp insyaAllah, benda tu confirm jadi..
its not that, kite sedang commit yang benda tu PASTI jadi..

sebenarnye, aku pun tak paham laa..ape yang ko tak puas ati hah? yang ko tetibe hangen tak pasal2 ni nape? sbb kitorang tak denga ckp ko ke? sbb kitorang tak buat keje ko ke? tetibe nak ckp keras2..ko sendiri takleh nak provide kitorang ngan info yang cukup, then u expect kitorang buat keje dgn cepat?? duhhh...

senario 4:
dia penah keluarkan soklan ni kat sorang member aku..
"sape yang lg tinggi? aku ke ko?"
pehhhh..kejadian ni blaku bile member aku tu argue yang dia takleh nak siapkan keje yang si hyppo tu bg..sbb byk lg keje lain dia nak kene commit..hmm sungguh sopan kannnnn!!!
gile pangkat sungguhlaaa ko nih!
cik kakak sayang..kitorang tau pangkat ko memaaanggg tinggi drpd kitorang..but then kitorang tau cara nak deal ngan bosses cemana..how to respect our superior..
but do you even know how to respect ppl anyway? lagi2 anak buah ko sendiri..i bet u dont..the way u delegate the task, its like worst than a dictator, i would say!
dgn nada yang keras, "ko buat nih..aku nak by tengahari"..takpun, "jgn kacau dia..dia nak kene siapkan keje tu cepat.." or even worst "aku nak bende tu cepat..buat cepat sket.." and they are all ended with a grumpy looks..arrghhh!! korang kene tgk sendiri muka dia masa dia ckp tu..heihhh..rasa nak hempuk2 jek muka dia masa tuuu...hmmph, saba iera..saba...

ko ni kan aku rasa mmg hati batu laa...mmg tak reti nak cakap bebaik ngan orang..mind sket ur language, buleh tak??? drpd org rasa nak tolong, terus naik hangen..ingat pangkat ko cukup tinggi ke, sampai tade budi bahasa langsung..frankly speaking, aku mmg meluat tgk cara ko communicate dgn anak2 buah ko..i think i had enuf..satu je aku nak ckp, do not expect me to respect u when u yourself never have learnt how to respect your sub-ordinates!! jangan sampai one day, org hilang saba kat ko..please laa...
please learn to be a good leader..
please learn to respect ppl..
please change your attitude!!!

p/s: kalau ko baca nih, aku harap ko paham ape yang kitorang rasa..senang cite, ko bayangkan je laa ape yang ko rasa kalau ko berada di tempat kitorang? will u be smiling happily? will u be feeling appreciated?? oh lupe..u never will..

11 comments:

chucky said...

hahahahah,bodo tul dia,tatau bekawan,no wonder tade sape nk kawan ngan dia,
insyaAllah dgn izin Allah,maksudnye,mne tau x menjadi,bukannye kite yg x nk jadikan,bodoh,
aku penah gak deal ngan org mcm ni,
aku selambe je,sound direct,cakap ngan tegas,mampos kau la nk dgr ke x,lps dr dat day,x berani nk kerek2 ngan aku,
to badak busok,g mampos la ko
hahhahahah(aku mmg tgh bengang ni)

Anonymous said...

dahsat ko kene.. level 8/10 dh ni..
we pay respect with respect.. other than that, Allah will take the rest.. sabor je la.. (sbnrnye aku yg xsabor.. rase nk kerat²)

Anonymous said...

alaaa org mcm ni biasa laa..
dia takkan rasa puas hati..kalo ada org yg lg bagus dari dia..
perasan mcm bagus...
cait...podahh..

Anonymous said...

aku ni,dr dlm projek mida,bercinta ngan org projek mida,kuar dr projek mida smpi clash ngan bf projek mida,aku tetap tak hilang bengang ngan badak air tuh.

mulut dia mmg cibai iera.satu je aku bleh ajar ko,kalau dia fire ko,ko KENE fire dia balik.tp keje ko buat.tp ko wajib FIRE dia balik.mulut cibai ni,kene ajar ngan cibai jugak.

sabar pun ada hadnye.hahahahahaha..

dia penah marah aku,tp dia sound ex aku,dia ckp."tolong pesan kat ann,ckp baik2 sikit"..aaaaa,skang ko dh jumpa ruas kannnn..ko pk,ko sorang je bleh bermulut cibai??try me!!

wah,saya beremosi di blog orang.harap maaf.

:: iera :: said...

thx guys..i feel much better today..rasa ramai beking aku..rasa disayangi..hehehehe..

Anonymous said...

Hahaha.. menarik la plak baca ko nyer blog nie... now.. u see... saper sebenarnya bluehyppo tu.. padanlah dier x bleh nak naik flight time nak balik raya....hahaha...gilos pangkat.. gilos kuasa.... semua2 gilos la minah sowang tu....tambah2 plak ada geng dier... BERUANG namanyer...sama2 la 'naik sheikh'... dah dasar 'binatang' mida.... hahahah.. apa2 pun... aku kesian kat ko iera.... emmm... biler la ko bleh kuar dr 'penjara' binatang2 tu aaa?????....byk2 bersabo ekkkk...:)

:: iera :: said...

ye..aku pun sangat kesian kat diri aku sendiri..

kua 'penjara'?? im waiting 4 a miracle tho..huhuhu..

Anonymous said...

halooloolloo...cian dia...ckp..sape minah tu...agak2 kalo takleh satttle...moh anto dokek den..ala..blok sebelah je...tau la kita org kerjakan nanti..sbb dak2 kat sini rakus sikit...semua jantan...takleh tgok pompuan..wakakakk

anyway...senang je..agak2 kalo tak tahan..blah je...mcm den...dr melekat penumbuk ni kat muka anak org...baik gi masuk projek lain..tak pon mintak HR...gi dok ngan minah yg bakal dibenam dalam pasir..sbb dia bukak cite pasal EX dia...bukan ke perjanjian "Lang Tengah" dah kata takleh bukak topik lg...

-sekongkol-

:: iera :: said...

hahahaha, kalau buleh anto memane, bukan takat anto ke blok sebelah je...hajat ati nak anto ke pulau terpencil mane2 which she cant be seen or heard..disappear terus...takyah muncul2 dah..

pasal minah HR tu, no comment..its all bout heart, dude..huhuhu...

Anonymous said...

emm..kalo nak anto ke pulau...anto la ke perhentian or redang yg tak best tu...jgn hanto ke Lang Tengah yg best tu...sbb kita org taknak tmpt tu tercemar...wakakakkaka

-sekongkol-

Anonymous said...

celakak...boleh korang tembak aku kat sini.hahahahahah..iwan,manade aku bukak cite dahhhhhhhhh...:P