Thursday, March 12, 2009

tag for married ppl? duhhh..

frankly speaking, aku mmg malas nak buat tag.
mungkin sbb byk soalan.
aku rasa macam jawab soalan exam. hahaha.

tapi memandangkan ada yang hampa apabila tiada entry baru di muka surat teratas ini,
juga mempertimbangkan permintaan puan Is yang kesepian di dalam kepantangan,
juga memikirkan otak owner yang blog yang kebekuan idea,
aku sambutlah tag dr puan nad ini :P

**********************************************
For all you married people out there! Tag your married friends that you want to know about.

When was your engagement?
29/12/2007..
(aku ingat sbb lagi 2 hari nak masuk tahun baru. kire penutup tahun)

When is your marriage anniversary?
08/08/2008..
(cukup 'ong' tak? hahaha)

How long have you known your spouse?
hmm dari bulan 5, 2003..
(kiralah sendiri berapa lama)

Where did you meet your spouse?
di SMIDEC, Uptown Damansara.
itu adalah hari pertama aku start masuk kerja di client office.
itu juga adalah hari ketiga terakhir si dia menjadi 'practical trainee' di situ.
adakah dgn hanya 3 hari berselisih bahu tanpa ucapan telah membawa ke jinjang pelamin?
hahaha. tentunya tidak!
tentunya pada masa itu masing² bersama 'teman' masing².

hanya YM menjadi penghubung cerita kami.
si dia:
1. yang hanya kawan online selama 4 tahun
2. yang aku gelar 'playboy' (hahaha, jgn marah ye yang..itu anggapan setelah mendengar cerita rekaan & tohmahan si mamat durjana itu),
3. yang pada mulanya aku rasa amat meluat (first impression, kehkehkeh. mungkin kesan cerita sebelah pihak. makanya aku mmg tidak percaya pada 'cinta pandang pertama'.hahaha)

akhinya si dia ditakdirkan menjadi soulmate aku.
menakjubkan kan ketentuan Tuhan itu? :)

What is your spouse’s full name?
Faizulzahrin Bin Zakaria

Do you have any children?
Nope, tak sempat, hanya suku jalan.
Belum ada rezeki lagi. Kamu² semua doakan lah ye.

How many?
kalau belum ada, nak kira juga ke?
kalau nak kira yang 'akan ada', hmm 4 lah! (hihi, besar cita² kannn..)

Do you have any pets?
kalau abah bela ikan, jiji bela sugarglider, itu dikira pets serumah aku juga ke?

Do you own or rent?
sekarang menetap di rumah parents aku.
but planning to have our own home sweet home, insya-Allah.

Do you live in the country, city/town?
kampung. tempat aku membesar.

What is your favorite activity you do together?
semua aktiviti. aku rasa selamat, aman dan sentosa dengan adanya suami di sisi.

Do you have a favorite vacation spot?
tentunya pulau.
somehere masa sekolah rendah - pulau manukan
2003 - pulau redang
2004 - pulau kapas
2005 - pulau tioman
2006 - pulau redang
2007 - pulau perhentian
2008 - tiada pulau. sibuk menguruskan hal perkahwinan.
2009 - bercadang untuk ke pulau lang tengah. can't wait! hehe

How many siblings do you have including in-laws?
8 (kalau turut dikira sibling in-laws yang sudah tiada, jumlahnya 13)

What mosque do you attend?
masjid di kampung, berdekatan dengan sekolah agama aku. (itu pun masa sembahyang raya. hahaha)
jarang pergi masjid lah. sbb ada surau comel depan rumah.

Is this the mosque you got marrried in?
taklah. kami nikah di depan rumah aku. (di lawn yang telah digubah indah)

What town is your current address?
Sungai Choh, Rawang.

Do you work or stay home?
masih berkerja makan gaji di sebuah syarikat IT swasta.

Where did you go for your honeymoon?
Bali & Bandung.

Leave a piece of marriage advice.
- bertolak ansur
- terima kelebihan & kekurangan masing²
- kongsi suka-duka
- jaga hati & perasaan pasangan. elak diri dari melakukan perkara² yang tidak disukai oleh pasangan.
- maaf-memaafi. terima pasangan anda seadanya.
(dan lain² lg, sila rujuk kepada imam atau mana² kaunselor perkahwinan untuk penerangan lebih lanjut ye)

**********************************************

tag ini disambung kepada:
1. tentunya puan is kerana sedang kebosanan! hahaha.. (sure hilang rasa bosan kau tu :P)
2. kamu! ya, kamu yang sedang membaca.. :)

kan ini adalah satu cara meng'update' entry?
gunakanlah sebaiknya!
hahaha.

3 comments:

Anonymous said...

huh.. favorite activity; yg memerlukan suami disisi?
boleh x aku wat xperasan kene tag.. hahhaha..

:: iera :: said...

hahahhaha..bolehhhhh :P

Ijoy said...

Mane bule is, kene buat a. Kalu tanak buat ko kene belikan kitorg kek lapis cadburry. Kalu buat pun tetap kene belikan jugak. Muehehehe