Thursday, December 27, 2007

it wouldnt harm sometimes!

aku nak cite pasal smlm..
masa on my way back home..

it was raining..
memula tu ok² je..
but then getting heavier..
bile ujan dah start lebat tu, aku pun tuka plan..
aku rasa better balik ikut Guthrie je..
sbb aku rasa sure jam gile kalau ikut NKVE..
slalunye bottle-neck lps tol ke arah KL..
kalau ari biasa yang tak ujan pun sangat jam..
ni kan pulak ujan..
lom tmbh kalau ada banjir ke hape..
hmmm...

so Guthrie it is!
walaupun beza tol NKVE ngan Guthrie = rm1.30..
dlm ati "mahal pun mahal laa..asalkan aku tak letih stuck dlm jam lelame.."
masa tu aku senyum je..
sbb pikir dapat elak jam..so aku sampai umah cepat! yeay!

tp tak lame pun aku leh senyum..
sampai kat traffic light, pehhhh..traffic jam!!
tersekat lame lak tu..
tah bape byk traffic light yg ada kat situ..
and each traffic light aku tersekat about 10mins..
hmmm maveles!

pastu malang lak lg, radio aku plak rosak..
takleh nak on..fius terbako ke short ke hape ke..ntahlaa..
so senyap sunyi laa dlm keta tu..
yg dengo, bunyi ujan ngan wiper aku je..huhuhu..


notice yang belah bwh tu?
haa yang tu jam aku..pun mati gak..hahahha..
tah ape kene ngan keta aku..
tgh² drive masa on the way g airport nak amik ajim, dia padam..
(selingan: ajim dah balik..cuti..will be kat mesia 25th dec 2007 - 17th jan..yeay!! hehehe..)
ok sambung, cuak sebentar beta!
ingat bateri kong..hihihi..
tp check wiper, power window, signal, lampu sume ok..
so tade ape laa pun..abah kate, "fius tu.."
huhuhu..tu laa..cuak je lebih! :P

lps stucked lebih kurang 1/2 jam, baru laa lps ke Guthrie highway tu..
alhamdulilahhh...
tapi...
tetibe..
ujan yang amat sangat lebat!


notice tak meter aku? hahahhaha..
i cannot go more than 60km/h!
punyelaa lebat, sampai tak nampak jalan!
wiper aku tu, laju je sket lagi, tertanggal terus dah..
so for precaution, aku amik lane tengah je..
sbb lane kiri & kanan, air bertakung..
silap² buleh skid woooo..
bahaye bahaye..

last² aku sampai umah kol 8oopm gak..
lebih kurang same je kalau aku ikut normal route aku..huhuh..
nak sangat elak jam..
haaa last² jam jugak..tol mahal lak lg..
padan muke aku kannnnn...hahahahha..
so pengajaran, ikut je laa routine biasa! :P

5 comments:

@tune® said...

aku rase, kt mane2 pon akan jam gak kalau ujan...tape la...byk tol pgajaran...

Hana said...

kat sini x hujan pun..hahahaha

Hana said...

dh hujan lebat mcm tu..sempat jugak amik gambor..lol

Anonymous said...

Kalau tak hujan pon enko mmg suka bawak kete pelan2 camtu kat lorong tengah. Pengajaran:- jangan amik gambar sambil drive bahaya ler datin...

:: iera :: said...

hahahahaha..

ana: oo berlagak ye..sana tak ujann...tp still beku.. :P

pejan: aku amik gambo dgn berhati2..lgpun tgh slow pe..hikhik..

baikla en pejan, sy tak amik gambo tgh drive lg lenkali ye.. :P