Wednesday, August 01, 2007

gemuk ke..berisi? heheh..

hmm..smlm setelah lebih kurang seminggu, baru aku berpeluang g lawat atuk aku..
ye laa..last week tetiap mlm lps keje dok ulang alik g spital Damansara tgk abah...
so tetiap mlm gak laa skip tgk atuk...
sampai dah rindu2 dia kat aku..
slalu tanye mama "ira mana?" tetiap kali mama g tgk dia..
(sorry tuk, keadaan tak mengizinkan..hehe..)

yang buat aku nak blogkan pasal nih ialah..
first word yang kua dr mulut dia masa aku jengguk dia kat bilik dia tu..
dalam pada dia terbaring sakit tu..nampak je aku..
terus dia kate "ira dah gemuk!"
muahahahahahahahahaha...gelak besa aku..
baru jek seminggu dia tak tgk aku..belum sebulan!
eiiii ngeri ngeri!! huhuhu...

hmm cemana ye nak kurus cam dulu..hihihi..
eh bukan! tanak laa yang mcm zaman olive, bini popeye tu..(bak kate adik2 aku..hampeh sungguh mereka!)
time tu gile kurus keding..siap boleh buat layang2 laa ikut kate ijoy..kehkehkeh..

hmm aku nak mcm time memula nak gemuk sket dulu laaa...
time tu cam dah ok dah..
tp lps tu, tetibe naik dan naik dan naik lg..then turun jap..
naik balik..turun naik..turun naik..hmm...

aku ngadu laa kat ann..sebok plak laa dia kate dia pun gemuk gak..
last2 dedua gaduh sape paling gemuk..hahahaha..
weh ann..kite setare jek..
skrg nih, kite lumbe sape kurus dulu..mau?? ekekeke..

tapi betul laa..dulu susah gile aku nak naik...siap try makan weight gain lg..hihihi..struggle bebeno nak naik..skrg nih bile dah naik, tanak turun2 pulak dah...erkk..

any tips? hihihi..

9 comments:

chucky said...

g aprika,

Anonymous said...

aaa..ko g serah diri jadik volunteer kat somalia lah.hikhik..gym.futsal,gym balik,futsal,pastu nasik lemak daruss..pastu gym..futsal..balance ah nantik!hahahahaha...

:: iera :: said...

hahahahaa..tu yang jadiknye turun naik turun naik, pastu tak turun2 dah.. :p

Anonymous said...

mule2 skali ko kene kuar dr projek mida tu.. projek tu mmg menggemokkan org.. kedua.. work station jgn dok seblah org peknen.. aku berjaya menggemokkan 2 org tokoh sepjg peknen.. huhuhu..
annn.. darus tu ape?

Anonymous said...

asik pasan gemok je kejenye..
nk taU GEMOK tu cam sape?
siti nohalija=gemok
siti saerah=gemok juge
pendekate keturunan tarudin aaaaa..

hahahaahahahhaa..
naya aku kalo datuk K baca.

:: iera :: said...

is: mmg dok sebelah org peknen akan menambahkan keberatan badan..tu antara faktor aku gemukss gak la tu..ekekeke..

jay: hahahahaha..bukan pasan jay..mmg pon..ini kenyataan..bukan cobaan..hihihi

Anonymous said...

darus ialah tpt ira melepak utk makan nasik lemak ayam setiap kali selepas habis futsal...haha..restoren itu berada di ss15,usj.nama sbnr darus = darus salam.

pastu ira leh komplen gemok kannnnnnn...dah la tu ira...:))

:: iera :: said...

hahahaha.. ko pun same laa ann..
udah2 laa tuu.. ;D

Anonymous said...

Betul.. Nasi lemak darus salam juga merupakan punca aku naik badan. Sedap hingga menjilat pinggan. Kalau nak kurus , kurangkan makan nasi (eventho susah la nak amalkan kat mesia nie ) and more protein.