Friday, August 31, 2007

merdeka ke saye?

merdeka??

yessss..arinih aku dah merdeka!!
aku merdeka dr e-learning aku..muahahaha!!
gile ah! struggle mcm hape dah aku nak abeskan mende alah tuu..
mcm tak cukup otak aku blajo..errghhh!!
oh ye..sebelum tu, meh aku introducekan dulu ape jadahnye e-learning tu..

e-learning:
  • satu method pembelajaran sendiri yang disediakan oleh company aku utk staff² nye mencukupkan credit hour mereka utk KRA-KPI..
  • utk sape² yang apply, mereka wajib menghabiskan module yang mereka sendiri pilih dlm masa yang telah HR ditetapkan..
  • sekirenye mereka gagal berbuat demikian, 600 hengget akan ditolak drpd sector masing², which secare tak langsung, akan affect kat bonus sector memasing..
(pehhh..begitu skema skali penerangan aku..ekekeke)

tapi itu laa yang berlaku..
sbb tu laa aku mcm orang gile nak abeskan module aku..
kang tak pasal² kurang pulak bonus utk sector aku kannn..

aku amik module: Object-Oriented Analysis and Design with UML
dan perlu diabeskan dlm mase 2 bulan..
which, ikut schedule aku kene abeskan by 31/08/2007..hehehe
aku tau korang mesti kate.. 'lama tuuu..takkan tak sempat abes..'
hmm..tapi korang mesti ingat.. aku kan dapat gile byk keje dr badak..manenye mase aku cukup nak abeskan e-learning tuu..
like aritu.. aku penah gak sehari dok ngadap e-learning nih dan tak sentuh langsung keje² si badak..member g ngadu tuuu..aku hampir dipanggil mengadap bos aku tau..sib baik tak jadi...hampagas sungguh!

tp since aku mmg nak kene abeskan jugak, selambe 2-3 ari lps aku buat kat opis..
tp lps office hour laa..hehehe..
pehh gile tol rasanye..dok blaja sorang² dlm opis..
bukan takleh nak buat kat umah, tp lately internet kat umah asek weng je..
lembab gile nak load satu page..
sbb tu laaa aku dengan gigihnye stayback kat opis..huhuhu..
sib baik laa masa 2nd day tu ada savior dtg teman..ngehngehngeh...

tp sbb mende nak kene blajo tu sangat banyak, aku still tak sempat nak abeskan..
so aku gamble je try buat kat umah..
alhamdulillah..sempena merdeka nih kot..ok pulak line internet tuu...hihihi...
akhirnye!! berjaye juge beta menyetelkan module² yang masih lom abes tu...
sukenye saye!! saye rasa sangat selesa laa..terlepas satu bebanan!! muahahaha...

so kalau org tanye pasal merdeka² nih..
definitely, aku akan jawab..aku merdeka dr bebanan e-learning.. (sure bengang kalau Hajjah Kamsiah denga ni, ann..hahaha)
walaupun, ehem..bebanan tu aku sendiri yang cari.. ekekeke..
(ye laa..kalau aku tak apply, takde laa aku susah payah kene abeskan, ye tak? tapi kalau aku tak apply jugak, nti tak cukup pulak KRA-KPI aku utk tahun nih..hmmm..so cane?? redha je laaa.. :p)

mmg itula erti kemerdekaan sebenar..hiks..
walaupun pade hakikatnye, dlm ati aku meronta² nak bgtau korang..
'aku dah merdeka dr lingkungan MIDA..'
tapiiii...bile tuuu??? haihhh... :'(

6 comments:

helomynameisjaye said...

mari kite memerdekakan diri kite besame2..hihihi

@tune® said...

ra...HR yg bg e learnig tuh...xde kene mgena ngan si ann ke?
ngape xsuh die je yg buat?

Ijoy said...

Hahh, I wonder sape saviour tu? Hmmm...

:: iera :: said...

jay: yeah bebeh! free from any forms of penjajahan..ekeke..

atune: hahaha..ni for individual assessment la sayang..kalau ann buat, for sure laa utk dirinye..
mau kejang dia nak buatkan utk sume org dlm hetek tuuu.. :p
btw, HR is the one yang responsible utk schedule staff² tu sume..hihi..

ijoy: savior tu bkn saje dtg teman..juge dtg membawa makanan di kale gue kelaparan mengadap e-learning..ngengenge..hmm what a savior! heheh

Tanpa Nama said...
This comment has been removed by the author.
Tanpa Nama said...

Nasib la aku tak hidup sebagai seorang programmer...huhuhuhuhuh....