Saturday, August 04, 2007

my saturday = my sad-cuti-day..

by the time aku blog entry nih..aku kat dlm training room..
where the testing is being conducted..
hmm cuba teka bape ramai user yang showed up?
10? tak..
9? tidak jugak..
8? nah..
5 ppl! yep..5 ppl!! sib baik laa kan ramai gak..
atleast it is half dr yang sepatutnye..(sbb we've been told that 10ppl will come)..
kalau 2-3 org jek, mmg aku push 'the magic button'..
kasik kucar kacir sket system dorang..muahahaha..
dan sib baik gak sbb dorang banje KFC for our lunch..hihihi..

tp pg td aku pun masuk lmbt gak..
have to send abah to hospital dulu..for his check-up..
bukannye mama tade..tp mama tak brape nak bani drive kat area KL nih..
nak harap adik2 aku..sume tade kat umah..
ajim ada a week training kat Renaissance Hotel, KL..
emi ngan jiji kat U memasing..
so tinggal laa aku yang mmg penunggu setia umah tu..
plus lak lg mmg ade rase malas yang menguasai, so tanpa kompromi..mmg aku laju je laa setuju nak anta abah..hehehe..

since kua hospital buat kali yang kedua nih, aku tgk condition abah mcm same je..
tade perubahan..kene mkn pain killer each time dia nak bergerak jauh sket..
hard to walk..
hard to sit down..
hard to get up..
everything seems hard since hes dealing with the backbone..tunjang segale aktiviti!
tgk dia suffer..sampai berpeluh2 dia struggle..
mmg aku tak sanggup nak tgk.. :(

hmm for those yang mude2 slalu sangat dapat back-injuries, or jatuh moto ke..
or ape je laa yang ada kene mengena ngan tulang belakang, u guys better be more careful laa..
sbb impact dia rase bile korang dah tua2 nti..
they called it slip disc..just what abah had..
oh..and better yet, jangan main bowling lps undergo any slip disc operations!
never ever do that!
been there..seen one!

lps jumpe doc td, abah has to do MRI again next monday..
kalau makin teruk, i bet he has to stay again kat hospital tu for futher treatments..hmm...
kalau dia kene stay, maknanye dia tak dapat nak anta ajim g KLIA isnin mlm tu..
(ajim will be leaving for Qatar..keje kat sana plak..)
hmm..ada ati lg tu nak menghantar..anak kesayangan laa katekan..huhuhu..

takpe bah, abah kan gagah! u can fight it!
chia you! chia you! hold onto it bah!
ira akan jage blkg abah..
kalau abah jatuh, kite sesame jatuh ye..sbb for sure ira tak larat nak tahan..hihihi..

No comments: