Tuesday, September 02, 2008

two big events, back to back..

hahahaha..
haaa kan dah kene sound sbb tak update blog..
sorry..sorry..

lps update yang aritu, aku demam..
pastu lom sihat sangat..
as im writing nih, tgh selsema lg ni..
mcm mlm td aku tarawikh, pehhhhhh seksa!
nak meleleh je bile rukuk & sujud..
aku mmg nak chow lps buat 8 rakaat..dah takleh tahan..
tp imam tu mcm tau2 je..
dia buat 8 je mlm td..slalu tu mesti 20..hehehe..

bile aku pk2 balik..
nak update pasal bersanding & bertandang tu..
mcm tade ape pun aku nak update..
cume yang aku bleh ckp, aku penat berdiri sbb pakai heels back to back..
heels yang lebih tinggi drpd biasa..
dan berdiri lebih lama drpd biasa..
masa kat umah aku, aku kene pakai 4 inch..
on the next day nye pulak, masa kat kajang, aku pakai 3 1/2 inch..

bg korang2 yang dah biasa pakai heels tu, sure korang gelakkan aku..
tp bg aku yang slalu pakai flat nih, mmg satu cabaran besar laa..
ye laa..aku ni kalau korang nak tau, even pakai flat pun aku leh terkehel..hihihi..
ape lagi laa kalau pakai heels..
tp sbb nak lawa punye pasal, terpaksalaaa gak tahan kaki..
lagipun mmg dah satu set ngan baju kann..
kang pakai flat aku kang, tak match la pulak..hmmm...
saket tu mmg saket..
tp alhamdullillah..
aku taklaa terkehel or tersadung or ape2 laa yang sewaktu dengannye..

sbb masa fitting baju kat butik syahirah tu..
awal2 aku dah kene sound dgn en mail soh jalan slow2..
dia kata aku jalan ganas sangat..(hahaha..sbb tu laa senang terkehel kot.. :D )
oh ye, masa kat umah aku..
baju peach yang kitorang pakai tu, aku 'request' dr butik syahirah, bukit sentosa..
request tu means..
aku request encik mail buat ikut potongan badan aku..
ikut design yang aku nak..
kire buat baju baru laa..ikut saiz badan aku..
kain dia carikan, just bgtau theme kaler..
the rest, from head to toe..dia yang setelkan..
tp lps pakai, aku kene return balik kat dia laa..
sbb aku sewa je..yang beza cume dia jahit ikut design n kaler yang aku request..
so harga request & sewa ni mahal sket laa dr yang sewa baju sedia ada..
sbb ni kire aku org pertama yang pakai baju tu..
lps ni, kalau ada org berminat nak sewa, dia akan sewakan laa..

butik tu ada gak pakej sewa biasa..
which korang leh sewa je baju2 yang byk tergantung dlm kedai dia tu..
pilih laa ikut tema korang..n dia akan alter laa baju tu ikut saiz korang..
tp korang jangan risau, dia hanya akan sewakan upto 3 kali je..
lps tu dia akan jualkan baju tu..
so korang leh la bayangkan how dia betul2 jaga reputasi barang2 dia..

tp aku mmg puas ati sangat dgn service dorang..
mmg tip top sbb dia mmg jaga barang2 dia dgn baik..
walaupun kdg2 dia tak dapat nak layan korang sangat..(sbb dia ada sorang je pembantu..huhuh..)
tp kalau korang tanye, mmg aku puas ati walaupun harga dia agak mahal berbanding harga2 kedai lain..
yang buatkan mahal sbb manik2 yang dia gunakan..
dia akan letak almost seluruh baju..mmg sarat..mmg nmpk grand laa..
dan dia juge akan pastikan korang jadi pengantin yang lawa..(yang ni bile korang deal ngan dia, korang akan tau laa nape aku cakap mcm tu..*wink..)
wahh..aku dah macam jurucakap butik ni plak kannn..hahaha..
(ni kene mintak royalti dr butik syahirah ni :P)

for yang belah kajang, kitorang amik kat kimie kajang..
yang ni sewa baju yang ada je..
1) sbb tak sempat nak tempah dah..
2) ada byk design utk kaler yang kitorang nak tu..so better sewa ape yang dah ada..
tp service so-so laa.. (maybe tak terlayan sbb ramai sangat customer..hmmph..)
baju pun ok2 laa.. (i would say, sbb dah ramai pakai & dry-cleaned, so manik2 agak tak keruan & nmpk agak kusam..)
tp still ok laa..quite happy with the result jugak :)

alhamdulillah dah setel sume..
thx to those yang datang..
tak kire laa belah aku, or belah ijoy..or kedua2nye.. :)
thx byk2 guys..
mana yang tak dapat dtg, aku paham..
sbb mmg ramai yang buat majlis on the same date..

3 comments:

@tune® said...

kalau kawen xleh pakai selipar la eh?butik xde sediakan eh?xseswai ngan baju eh?kalau selipar ade manik baaaaaaaaayyyyyyyyaaaaakkkkk..tape kn?

:: iera :: said...

bulehhh..
ko mintak ngan butik tu nak pakai selipar yang bermanik..
sure lain dr yang lain.. ;P

Anonymous said...

nk minta contact number butik syahirah bleh?
emelkan kat sy; lavender_angel53@yahoo.com