Wednesday, September 24, 2008

Williams, SS26/9 Taman Mayang, PJ

smlm bbuke beramai² kat lua lagik..
ini pun impromtu jugak..
masa tengahari, tetibe husbandku ajak bbuke kat William..
mkn bersame rakan² sekerjenye..
ehem, ye laa dorang dah dapat bonus-sebulan-yg-dibayar-dua-kali tu.. :P

tanye time aku mmg tgh lapa..
tak pikir panjang, laju je aku jawab nakkk!!
aku pasal makan, mana penah tolak..hahaha..

kitorang kene sampai situ awal..
sbb one of his fren, si Akmar ckp..
the day before dia bbuke kat situ, around 6.15pm dah hampir penuh..

so dgn kelajuan yang tak laju mana..
1. sbb jem laaa..ape lagi..
2. sbb ada kwn dia yang tatau jalan, follow keta kitorang..
tp sempat laa jugak sampai around 6.10pm camtu..
dan masih banyak meja kosong..
siap leh pilih nak duduk belah mane..hehe..

tp mmg lps tu, org dah makin ramai..
bukan orang yang nak bbuke je ramai..
orang yang mengacau time bbuke pun ramai gakkk..
sibuk je laaa nak makan same kann...
time org nak bbuke, time tu gak laa nak makan jugak..
sibuk nak join bbuke sesame..
dah laa kat pasar ramadhan pun camtu..dorang pun sama berebut beli makanan..
kua opis cepat pun mereka gak..sibuk laa sama berpusu nak balik..buat kasi jem jalan..
ngalahkan orang puasa..tak sabo² nak ngisi tembolok..
tade sivik punye olang!

haaa kan tak pasal² aku emo..hahaha..
dahlaa..meh kite sambung..
aku tanak kurangkan pahale puasa aku..

this was the 2nd time aku makan sini..
masa tu makan ngan rakan² sehetek aku..
tp masa tu "lom" ada kamera..
so tak dapat laa nak capture..hihih..

..Bell & husband..
Bell - spaghetti meatball + ribena longan..
Husband Bell - Lamb rick ape tah.. + ribena longan..

..Akmar & GF..
Gf Akmar - Carbonara meatball + ice-blended mango & longan..
Akmar - Nasi Kapuchu.. (aku tatau spelling betul dia..aku spell ikut bunyi dia..hahhaa) + ribena longan..

..Ijoy & Wife..(kehkehkeh)
Ijoy - Risoto something² + sparkling ribena longan..
Aku - Nasi Gaul Ketam & Padprik Seafood.. (yummy!!) + tembikai laici..

..Safari & Firdaus..
Safari - Nasi Putih & Ikan Seabase Sambal.. (ikan ni sedap! sbb sambal dia tu buat sedap! aku pow pari punye..hehhe..) + sparkling ribena longan..
Firdaus - Nasi Putih & Padprik Seafood + ribena longan..

..Kamal..
dia mkn ni kalau tak silap aku laa..spaghetti seafood with Olive & Garlic..(aku yakin part yang Olive & Garlic tu je..yang depan² tu agak² je..) + nescafe ais..

sorry bout the names..
sbb kat situ tade menu yang kite leh pegang + tengok + pilih..
so aku tatau exact spelling dia..
menu dia menu bergerak..
ni haa menu dia..

..uncle William..

if u guys pegi sini, look for him..
tanye dia menu & dia akan tanye ape preference yang korang nak makan..
seafood? western? nasi? pasta?
and he will suggest accordingly..
hanye dia je tau whats the best for u..hihihi..

haaa..sebelum aku lupe..
aku nak bgtau supaye korang tak terduduk bile nak membayonye nti..
harga food kat sini agak mahal..(tp u are eating seafood kan, what do u expect? heh)
but berpatutan laa sbb portion utk satu² plate tu adalah sangat besar okkee..

mcm aku punye seafood padprik tu..leh makan utk 4 org sebenarnye..
tp sbb ada orang tu kate dia leh tolong abeskan..
so aku pun tak heranlaa order..
tp bile dia sendiri pun tak larat nak abeskan dia punye..
aku punye apetah lg kann..
sibbaik pari tolong aku makan..

mana taknye..
seko² dgn air buah gelas besar nye lagi..
mmg kaw² punye kenyang..
hmm sudahnye, masing² balik dgn perut yang senak..
sampai nak sendawa pun seksa..hahahaha..

so for those yang nak dtg makan sini, order laa berpade² ye.. :D

5 comments:

chucky said...

G BAGAN LA,SEDAP GAK
HEHEHEHEHE

chucky said...

TAMBAHAN,
TU YANG KO MC HARI NI KAN
HEHEHHEHE

:: iera :: said...

caki..syyhhh!!! hahhaha..

aku rasa pening sbb kolestrol byk sangat kot..ngeee..

suya said...

huuhuuu kolesterol ladies...welkam to d club

helomynameisjaye said...

ini la entry paling byk perkataan sibuk!lol
ingt!mkn berpada2, nnt tk upaya.sila jwp pantun 2 kerat saye.ehh da jadik tiga kerat pula jadinye.selamat ari raye.ngengenge