Thursday, September 06, 2007

gaining instead of losing??? oh no!!

masa aku tgh blog mende nih...
aku rasa sangaaaatttt lapaaaa...
aihhh..2-3 arinih lain macam sungguh rasenye!

macam smlm..
pg - aku makan nasi lemak..
tgahari - nasi kukus.. (pehh sedap gile..lagi² kalau dpt time lapa² camnih..)
ptg - tauhu sumbat + kopok lekor..
mlm - makan nasi lagi.. (sbb lauk² itu sangat menggiurkan..ekekeke)

arini pulak..
pg - aku makan meehoon goreng..
tengahari - nasi berlauk..
ptg - (hehehe..time aku tgh blog ni...tgh berkire² nak turun minum ptg ke tak..)
mlm - (for sure aku rembat nasi lagi nih..haiihhhh..)

drastik sungguh rase kelaparan ini..
arini pun aku terasa amat lapa juge..
adekah sbb tande² nak PMS? (tp aku takpenah pun rase camnih sblom² nih..hmm)
ataupun, adekah metabolisme aku tinggi? (aku rase tak! duhh..dah 26 nih..metabolisme ape jadahnye lagi..)
atau..mungkin sbb aku semakin kuat makan?? ngehngehngeh.. (aku rasa maybe sbb nih laa kot..muahahaha)

aiseh..cemana nih?
aiyak..tetibe aku tingat aku ada bet dgn ijoy pasal turunkan berat bdn nih..
by 6/10, which genap sebulan dr arinih, aku harus turun sebyk 4kg..
turun dr bape byk tu, takyah tanyelaa ye..kehkehkeh..
masa start betting tu, dlm sebulan lepas laa..
pehhh...aku yakin gile aku leh turunkan sebanyak tu dlm masa 2 bulan..hahahaha..
tapi kannnn..last time aku timbang..dlm minggu lps kot..
uwaaaa..maseh tiade perubahan!! kalau turun pun dlm 500g jek kot..huhuhu..
cemana nak menang bet camnih?
nampaknye aku kene usaha ngan lebih gigih lg nih..
supaye kemenangan berpihak di tangan beta..?
tapiiii.. (bape byk tapi aku daaa..)
kalau dah cenggini...tetiap ari aku rase lapa camnih..usaha cemana la kann..tetap tak jalan gak...
errkkk..tulun beta!

hmm..next wik nak start posa dah..
kalau camnih laa tahap rase kelaparan aku, cemana aku nak posaaaa???
agak² korang, posa nih membantu aku tak utk turunkan berat badan aku??
dan juge membantu aku tak utk menang bet?
hahahahaha..

5 comments:

helomynameisjaye said...

i believe in u!!!
u can do it bebeh.
mase nk posa la lagi senang nk tuwon.

lagi satu aaa, ini kuat makan bukan sbb lapoo saje semata2..
malah kerna juge ati bebonge riang ceria di ari raye..
maka bile makan tu jadi sedapp la rashenyee..
ade mutull ka??
hihihhii....

:: iera :: said...

mmm aah eh..mungkin ade mutul juge..hins hins hins..

Anonymous said...

seriously pose tak membantu aku losing weight,hahaha..that is for real tauuuu..tahun ni cuba la,sbb saya sgt perlu utk turun lagik 10kg.anda 4kg sahaja..:P

Ijoy said...

Ape² pun, 6/10 ni pasti akan berlaku satu pesta makan besar. Hmmm, Genki Sushi... Dah terbayang² dah ni

:: iera :: said...

ann: mari kite cube besame² ye..hiks..

ijoy: hehe..jangan cepat berangan ye..ada mase lg nih..maseh sempat.. :p