Wednesday, January 23, 2008

the long awaited..

ahahhaahah..
bg aku gelak dulu ye..
sbb ramai soh aku update..
tp aku tak update² jugak..
same gak ngan gamba bangkok aku..
mintak ampun ye mbak² sume..ekekeke..

bukan aku tanak update..
sbb lately aku kat opis user aku..
terpakse menumpang ikhsan dorang nak gune pc..
pastu balik umah, jiji plak conquer line..
kalau aku nak gune pun, ada laa dlm sejam due..
manenye sempat nak mengarang kann..
dengan nak berchatting laa..check email laa..hehehe..

ok laa berbalik kpd ape yang aku nak cite..
kali ni aku nak update pasal pokok aku..
anak pokok tu aku amik masa aku on the way nak g library kat Uniten..
aku ingat lg time tu final year and final exam..
nak g library kununnye nak study laa kann..

tengah² jalan nampak laa bertaburan anak² pokok tu.. (aku tak sure anak pokok ke, atau daun² pokok tu sebenarnye..hahahahhaha..)
and aku tatau laa gugur sendiri ke, atau tukang kebun yang potong ke..
tp mmg nmpk mcm tade gune dah..
so disebabkan aku mmg suke tgk pokok tu, makanye aku amik laa 2 ketul..
bwk balik, tanam due² depan umah..

patutnye, after a while, tgh² pokok tu akan tumbuh satu batang dgn bunge kaler kuning..
patutnye tak lame nak tunggu batang tu tumbuh pun..
sbb makcik aku tanam, elok je tak lame lps tu tumbuh batangnye..
dah nak mati pun pokok makcik aku tu..
tp aku punye..
tunggu punye tunggu..tak gak tumbuh2...
haihhhh...musykil..musykil..

mcm² andaian yang kitorang buat:
1) jantan agaknye..
2) mungkin tu bukan anak pokok yang sepatutnye..tah² pokok lain..
3) tanah tak cukup subur kot..

last2² abah decide nak buang je..sbb nmpk serabut..
aku kate, "buang satu je..tinggalkan satu..sbb sayang..dah lame tanam.." hehehe..
ye laa..tmbh tolak, kire² 5 tahun gak laa pokok tu idup kat situ..
aku pulak tu yang tanam kannn..
mau tak sayang..huhuhu..

pastu..tah cemane...lps aku tunang aritu..
tup tup..seprais!!! elok je dia tumbuh..hahahaha..
tu pun abah yang perasan..
masa perasan tu pun dah agak tinggi laa gak batangnye tumbuh..
(aku agak² ada dlm 2 weeks lps majlis kot dia start tumbuh..)

wow! saye sangat teruja-lah!
abah kate "rupenye dia tunggu ko bertunang, baru nak tumbuh.."
hahahaahahha..
agaknye laaa bah.. :P
masa ni first time baru pasan..dah tumbuh pjg tu rupenye..hikhik..

masa ni dah tinggi dah..

aku cari gamba sblm batang dia tumbuh..tp tak jumpe plak..
korang imagine je laaa..rupe pokok tu tanpe batang ye..hihihi..

so skrg mmg aku ikut perkembangan pokok tu..
dah mcm jadi satu perkare wajib sebelum aku g keje..
mesti nak tgk batang dia dah tumbuh tinggi mane..(aku obses! hahaha)
skrg ni aku nak tunggu dia berbunge plak..hihihi..
nti dah berbunge, aku akan update citenye ok..
tungguuuuu...

7 comments:

Ijoy said...

byknye penggunaan perkataan batang.lain mcm lak rasenye bile abg membacenye. hak hak

helomynameisjaye said...

ngeee..ape name pokok tu ra?
bukan yg kt depan tu mcm pokok nanas je ke?huhu..sukati aku saje

suya said...

eheh eskusme cik iewa ade soklan laa
kalu pukuk jantan takleh tumbuh batang ye???ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee;D

Anonymous said...

hijau bumi kiter..adakah aku juga perlu tanam pokok???erm...

crookert said...

wah..dh berbunga baru nk update blog ke???gile lah...

:: iera :: said...

hahahahahaha..

jay: ijoy kate name dia pokok pinang sebatang..kalau dia tipu, maknanye aku tipu ko la..hihihi..

abg & suya: dah agak dahhh..sure ada yang pikir lainnnnn...muahahahaha..

anonymous: sile sile..tak kesahlaa pokok ke..batang ke..ngehngehngeh :P

:: iera :: said...

ann: bukanlaa..nti bile bbunge, aku update laa pasal pokok tu..sementare tu, aku update la gak mende lain :P