Monday, September 22, 2008

tag: 7 facts about me..

kene tag lagi..adeh..

ok for my 7facts pulak:

1. im the eldest in the family..dan juge hanye seorang anak pompuan..tp walaupun saye sulung, sy tetap dibuli oleh adik2 saye..mungkin kerane badan mereka yang lebih besar? tp kami tetap mempunyai satu bonding yang kuat..oh ye, disebabkan mereka lebih besar drpd saye, kadang2 org menyangke saye anak ketiga..atau lebih best, saye dikatekan anak bongsu..kahkahkah..

2. org kate saya garang..huhuhu..tahla, sbb saye tak rasa pun..mungkin pembawakan anak sulung itu menyebabkan saya nmpk tegas (kadang2!)..atau juge mungkin rupe paras saye dah sememangnye sebegitu sejak azali..walaupun begitu, adik2 saye tidak penah gentar dgn saye..kenape adik2 sy tetap berjaye membuli saye??

3. saye sangat suke makan seafood..lebih2 lg udang n ketam..tidak kire kecil atau besar udang/ketam tersebut, atau masakan ape sekali pun, sy tetap makan dgn lahapnye..tah macammanelaa rupe kolestrol di dalam badan saye skrg..wallaweh..saye terasa lapar sekarang ini..

4. saye bukanlaa seorang yang cepat mesra dgn orang yang baru saye kenali..selalunye, saye observe dulu karakter orang tersebut..jika dia seorang yang pendiam, saye juge turut menjadi pendiam..tp sekirenya dia seorang yang sangat ramah dan suke berjenake, saye juge boleh bertukar karakter secare tibe2..kesimpulannye, saye mengikut acuan orang sekeliling saye..

5. saye juge mempunyai jiwa yang sensitif..pada mulanye saye cube utk menidakkan fakta ini..tapi akhirnye saye mengakuinye..cthnye, ketike saye sedang keseorangan dan memikirkan sesuatu perkare, saye boleh mengeluarkan air mate apabile memikirkan kemungkinan2 yang bakal terjadi..mungkin otak saye terlalu kreatif sehingga boleh terpikir kemungkinan2 itu dan telah menyalurkannye ke saluran air mate saye..apetah lg kalau saye rase saye telah menyakitkan hati2 orang disekeliling saye, ataupun saye tidak dapat menghulurkan bantuan kpd sesape yang berharap..maka akan bergenanglaa air mate saye ini..

6. saye suke memendam rasa..selalunye saye akan mendiamkan diri kalau saye marah, kecewa, & tidak puas ati..orang hanye akan perasan jika mereka melihat perubahan di wajah saye..sehingga saat fakta2 ini ditulis, saye masih tidak berjaye untuk berselindung kerana rasa2 itu akan terpamer di muka saye serta merta..hmmph..

7. saye tidak suke melihat, mendengar apetah lg merasa ape2 pun berkaitan dgn "sesuatu itu"..(see..bercakap tentangnye juge saye tidak mahu)..dahulu saye ok dgn semuanye..sehinggalaa satu masa ketike ofismates saye mengajak saye utk menonton "PHSM1"..utk dijadikan cerita, tayangan habis pada pukul 11.45mlm..kebetulan hari itu adalah hari khamis malam jumaat..dan saye melalui jalan templer park utk pulang ke rumah..waktu itu, jalan tersebut adalah sangat gelap..ianye terasa2 seperti didalam movie yang baru sahaje sebentar sy tontoni..dan yang lebih menyeramkan, sejak itu juge saye terpaksa bergelut melawan "penindihan"..since then, no more cerita seram for me..tidak kire laa cerite itu originated dr negara mana skalipun..saye tetap banned sume bende yang berkaitan dgn cite2 tersebut!

sekian.

oh ye..pada sesape yang membaca entri ini, silelaa tag diri anda sendiri ye..huhuhu..

5 comments:

suya said...

adekah anda ni mempunyai ilmu camouflage??hihi

helomynameisjaye said...

berubah mengikut acuan ye.hehehhe..sungguh chameleon sekalikk :)

@tune® said...

fakta yg benar...
hahahah

Ijoy said...

Ye betul. Apb anda memendam rase sambil mendiamkan diri akibat marah atau tdk puas hati, muke anda akan kelihatan begitu sengal sekali. Hihihi. Mmuahhh

P/S : Mampos aku balik ni...

chucky said...

AND BUKAN STESEN PETRONAS
TAG MESRA TIDAK SESWAI LANGSUNG UTK ANDA OKE