Friday, September 14, 2007

ujian di kale terawikh?

aku terawikh smlm dlm sejarah..hihihi..
selama aku sbyg terawikh kat surau depan umah aku nih (walaupun tak penahnye penuh sebulan kannn..hakhak), tak penah lg laa aku sbyg dlm gelap..
kalau org bengkulu kate "gelap kakap" maksudnye, gelap gelite..heh..

elok je masuk rakaat ketige mlm td..tgh imam baca al-fatihah..
dang! tetibe alam ku rasakan gelap..
rupe²nye blackout daaa..
but surprisingly..keadaan org² dlm surau tu sangat tenang..
sbyg diteruskan mcm tade ape² yang berlaku..
hehe..korang jgn laa salah anggap..
aku tade laa kate..bile tade elektrik, org kelam kabut and sbyg pun patut benti..
i mean, "tenang" in terms of tade langsung laa jeritan budak² ke hape..
sbb saf yang paling belakang tu penuh ngan budak²..so i expect mesti ada yang takut gelap..huhuhu..
bagus budak² nih..detik ati aku..heheh..
(gile tak khusyuk kan aku..muahaha..ye laa..dlm keadaan camtu, what do u expect kan? aku hanyelaa insan marhaen..ngehngehngeh)

so sementara nak abeskan rakaat 3 & 4 tu..
sbyglaa kitorang dlm keadaan yang mmg gelite tu..
seriyes tak nampak ape..
lps tu laa..in between nak masuk rakaat 5 & 6 tu, baru laa ada org letak lilin..
ahh..barulaa nampak sejadah..hihi..
mmg terasa dok kat zaman jepun dulu laa..masa lom ada bekalan letrik..
sume pon pakai lilin, lampu minyak tanah..
(mcm laa aku penah idop zaman tu kann..ni aku bygkan je..tu pun lps tgk² cite dlm tv..ekeke)

dgn panas yang tak hengat punye..
pehh..mmg mengalir deras peluh² yang menitis..
tapi, sbyg tetap diteruskan..sampai laa sunat witir..alhamdulillah..
aku pun kagum ngan diri aku..
begitu tenang dan sabar mengabeskan baki² sbyg tersebut di dalam kepanasan yang melanda.. (hmm..adekah aku riak? hahaha)

sebenarnye time aku draft entry ni..aku maseh berada dlm kegelapan..huhuhu..
sibbaik laptop nih bateri full lg..
sempat gaklaa layan game jap..hahaha..
dah agak² bosan main game, tu yang tingat nak update blog..
sbb bg aku ia satu peristiwe yang menarek..
sbyg dlm gelap..mcm qiyamullail..hiks..
tp terpaksalaa draft dulu dlm notepad..nti paste jek bile kat opis..hahaha..oldies gile!
ye laa..
dah tu, aku nak buat ape lg kan..
nak iron baju pun tak dapat..lainlaa kalau aku pakai iron isi arang tu..
hmm..terpaksalaa mengorbankan waktu tdo ku dgn meng'iron' baju lps sahur..
pehh suatu pengorbanan di waktu pg bulan puasa..hahaha..

dan skali lg aku kagum..
sbb awal gile aku masuk tdo smlm..
kol 1045pm! hahahahaa..
kalau tak, slalunye time tu aku baru terhegeh² nak cari baju nak diiron..
tapi smlm time tu dah ada atas katil..kehkehkeh...
tapiiiii...mana nak dapat tdo, dowh..sbb tgn dok pegang kipas..
(mmg kipas dpt dr umah org kawen tu sgt laa bergune di kale² begitu..huhuhu)
mmg panas gile weh!!

alhamdulillah..
dlm 1115pm camtu, elektrik ada balik..
kalau takkkk...
mmg aku tdo atas lantai..sejuk sket..
mmg aku akan bsahur dlm gelap..
dan paling sadis, kalau aku g keje ngan baju dan tudung yang komot²...kehkehkeh..

5 comments:

helomynameisjaye said...

ni baruu hangaattttt.
kuar peloh tk hengattt..
hahaahhaa..

eniwei..aku kagum juge.
kerna walopon tk cukup kusuk tp ko mampu abeskan semayang ngan tenang.

sementare aku di uma tgk tibi..
ahahahaahahah..

Anonymous said...

ahem,cik iera16...:P
camne le rupe berkipas di kala kepanasan..kuterbayangkan mak datin dlm datin diaries tu..hmm

:: iera :: said...

jay: mmg hangat tak hengatttt..hahaha..

ina: heheh..tp bile berkipas di kale kepanasan, tade rupe mak datin dah..rupe mak ayam adalaaa.. muahahaha..
dgn kipas bling² summore..ekekeke..

shahril anuar said...

kagum kagum...
kenapa tak jadi antu pocong jer..kasi takot budak2 yg kat saf blakang tue...ehehehe

:: iera :: said...

hepp..p*c*ng² jangan sebut aaa..
walopon bulan posa..
ia tetap membahayekan tido ku!
that kind of wordies are banned in here, okeh..huhuhu