Saturday, October 13, 2007

1 syawal 1428H

arini raye..tp aku rasa biase je..huhu..
mungkin sbb baju raye aku tade..
bukan tak siap jahit..bukannn..
ni sbb aku g anta utk tambah manik..pastu lupe nak amik..heheh..

begini alkisahnye..
aku sedar masa aku nak g gosok baju raye aku..(senang esoknye leh terus pakai je kan..)
lps takbir-dr-umah-ke-umah selesai kat umah aku..masa tu lebih kurang kol 11 camtu laa..
pastu aku tgk "ehhh..apsal tinggal kain je nih..mane bajunye?? aritu aku check ada..."
heheh..barulaa aku tingat, baju aku kat effa, bibik makcik aku..
mintak tolong dia tambahkan manik..ekekeke..
tp masa tu dah kol 1115pm..mana sempat nak amik dah..effa dah tido pun...huhuhu.. (bukan baju aku sorang je..skali ngan baju mama gak..hahahaha)
bukan aku takleh nak tambah manik² tu sendiri..tp aku tade mase..
satu lg, kalau aku dah start buat, aku akan ngadap mende tu je..
mende² lain aku tak kesah dah..
dah tu, sape yang nak kemaskan bilik aku?? :P

so sudahnye td g sbyg raye, kene laa pakai baju raye yang lain dulu..
pas balik dr sbyg tu baru singgah amik baju raye yang aku panggil baju-for-first-day-raye.. biaselaa..first day kan ade photography session...huhuhu..
oh ye, tema kaler tahun ni maroon..
sibbaik sempat amik baju tu..ekeke..

raye tanpe ajim :'(

satu lg sbb rayeku kurang meriah, mungkin sbb ajim tade..
so again...beraye berlime lagi..hmmm...
ajim pada saat entry nih ditulis, dia sedang beraye kat paris..undergo training kat situ pulak..
again, dia beraye tanpe lemang dan ketupat..
bile tanye, dia jwb "mane ada pape..makan roti je laa.." (roti roti pun, roti france tuuu :P)
sian adik akuuu..takpelaa, nti balik, kitorang masakkan ye..heheh..
nak wat cemane..rezeki nak beraye ngan kitorang was tahun lps je laa..huhuhu..
kite cube tahun dpn ok..hihi..

sebelum g kubur td, kitorang singgah laa umah makcik aku.. (kakak abah, yang aku panggil angah..)
angah ajak bekfes kat umah dia..
dia masak nasi lemak daaaa...pehh windu sungguh aku kat nasi lemak..huhuhu..
setelah sebulan aku tak makan nasi lemak, pagi tadi bbayar sudah..kehkehkeh..
abeslaa pasnih...naik balik laa berat akuuu..(errkk..takmo..takmo..)
oh ye..sebelum aku lupe..i lost the bet by 1 kilo je..huhu..
kekalahan tipis nih..muahahaha..
aku agak² laa kan..kalau bet tu lame lagi sket..aku ada harapan nak menang tuu..ekeke..
but a bet is a bet..
yang menang tetap akan terime habuan dr yang kalah..(kalau takut kalah, buat pe betting kannn.. :P)
tapi still..
hopefully aku leh maintain laa..or even better, leh turunkan lagi..hakhakhak..
tapi raye² nih dugaan banyak...banyak open house woooo...cemane aa?? :P

1 comment:

helomynameisjaye said...

p open ous jgn le mkn manyak2.
mkn ala2 malu2 kucing gitu.
nnt 4-5 uma pon masey bule way to go lagikk..
hikhik..