Monday, October 01, 2007

no more router :'(

hmm..lame dah aku takleh connect to the internet thru my lappy..
aku kire² ada dah lam 2weeks.. :'(
sbb tu laa entry² agak tidak diupdatekan.. (fyi, yang aku update² nih sume kat opis..huhuhu)

slalunye aku connect gune router..so aku dgn happynye leh access wirelessly dr dlm bilik..
privacy sket aku nak mengarang ke hape kan..
tp sbb tiada precautions awal, makanye router itu telah menjemput pelbagai jenis virus utk melemahkan sistem komputer adik aku..
which, main pc connected to it laa..
aiseh..

dulu slalunye bile router buat hal (slalunye tang bile lembab gile nak stabil, takpun sampai ke sudah tak connected gak), dorang nih buat direct connection je..
tapiiii...
aku slalu marah dorang sbb bile camtu, aku tak dapat nak online same..
pastu dorang plak marah aku sbb bile gune router..dorang nak access to the internet jadik lembab..
tp fair n square laa kannn...ngehngehngeh..
walaupun lembs..tapi ianye penggunaan bersame..hihihi..

tp bile aku tengok keadaan pc dorang tu makin parah, aku pun mengikut kate laa..
terpakse laa beralah..
aku takleh nak online thru router lagik..
skrg kene gune direct connection je..
so maknanye, aku kene bersame2 bertolak ansur menggunekan pc yang satu itu..
hmmm..tak best sungguh! tade privacy.. :(

tp kdg² aku tatau ape jadi..even direct connection pun tak jalan..
uik?! mmg makan dalam laa virus ni kann..
aku dah check sume...sume ok je..takde yang pelik pun..
DSL pun tak blinking..
tapiiiii..mana network ku???
mungkinkah ianye jangkitan virus??
bile jadik camtu, aku try alternatif lain..
aku tarik connection tu..try connect dr my miss lappy..
same jugak!!
hmm...musykil nih!! adekah bil tak bayo lg?? tidak..
adekah lappy ku juge turut menjadi mangsa virus?? tidak juge..dia dlm keadaan yang baik je..
adekah streamyx yang mmg tgh down?? hmm memang laa tuu...

so kpd rakan² taulan sekalian, bile anda² tidak menjumpai saye di alam siber tatkale remang² senja mahupun tatkale malam menjelma..
bukan saye komited sentiase..bukannnnn..(kdg² je..hehehe..)
ini adalah kerane:
1) saye tidak ada mood nak online di bilik adik saye..
2) saye tidak mahu mengganggu ayah saye yang kini berehat di katil ajim.. (since dia takleh byk bgerak, katil ajim is the best place for him to rest..dekat ngan toilet kegemaran dan meja ubat dia..)
3) tade privacy..huhuhu..
4) mmg tak best laa..hihihi..

unless aku betul² dah sangap, dah tatau nak buat ape..
atau ada bende yang betul² force aku utk meng'online'kan diri, barulaa aku gagahkan diri online jugek..heh..

arrghhh wanted my wireless world badly!! uhmm...

3 comments:

helomynameisjaye said...

aku nk wireless gak ra..
denga2 kabar maxis ade router yg cenonet saje..erkk..rasenye la..
ari tu tgk lam the sun..
rite now aku cam ko juge...
my bro's room n i hav to make do la..nk wak cane..dang!

:: iera :: said...

yep bebeh..hv to do sumthing nih..kalau tak, privacy-no-more..ngehngehngeh..

Hana said...

komited!!!!