Sunday, October 07, 2007

missed him already :'(

lps sahur td, masa aku baru nak lelap balik, got this news..
really shocking news!

abah: "ira, bgtau kwn2..azrin dah meninggal.."
aku: "azrin mane ni bah?" (aku dah start tak sedap ati..is he azrin yang kitorang panggil arin?)
abah: "azrin anak pakcik mat din.."
aku: (tergamam..mmg arin!) "innalillahhi wa inna ilaihi rojiuun.."
abah: "kat port dickson, eksiden keta..skrg family dia on the way g sana nak bwk jenazah balik.."

aku terdiam jap..terus tak ngantuk dah..
aku nak text bgtau kwn2 aku..but at the same time, aku sendiri doubt kesahihan berite tu..
aku harap sangat berite tu tak betul..

bile aku text a few of my frens, ada yang tanye "sah ke news nih?"
aku tau..dorang pun terkejut..
aku jawab "aku pun harap news nih tak sah..tp ayah arin sendiri yang bgtau ayah aku.."

aku sedih sangat..
sbb arwah quite close ngan aku..
since dia pun 2-pupu aku..(abah ngan ayah dia, sepupu..)
dia antara kwn2 aku yang always made the day..
suke melawak..suke mengusik/mocking aku..
we'll miss all that for sure......

every first day raye, family dia antara yang first datang beraye umah aku..
sbb sedare rapat kann..
aku slalu gelakkan baju melayu dia sbb kdg2 nmpk sangat lawak care pemakaiannye..
tapiiii..tahun nih takkan same dah..

so raye tahun nih..
hilang sorang kawan skolah rendah aku..
aku mmg dah lame gile tak jumpe dia..
ingat2 balik, last jumpe was masa raye tahun lps laa..
mmg kitorang jarang jumpe..tp still contact thru phone calls & sms..
slalunye raye je laa baru dapat meet up balik sume kawan2..
tp tahun ni...
mmg we'll be gathered as usual..
but without him.... :'(

to arin, semoga rohmu di cucuri rahmat..
dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..amiin..

Al-fatihah..

1 comment:

helomynameisjaye said...

i oni knew him thru ur story smlm..
but still...die masey sedare seumat.

al-fatihah gak untuk die.