Thursday, October 04, 2007

rase insaf?

bbuke kat restoran insaf, jalan tar (insaf lame) pulak..hehe..
kali nih sbb ann tingin sangat nak mkn ayam madu..(macam aku tak laa kann.. :P)
so she invited la sape² yang rasa² leh join..
aku yang mmg suke makan kat situ, tanpe pk pjg, terus jek bstuju..
terbayang² dah ayam madu dia..nyum nyumm..

memula plan on friday..
tp sbb jay ada undangan plak jumaat tu, so tarikh telah dipinda sehari awal..
heheh..bukan saje2 nak buat weekdays..
tapi sbb ann dah macam org ngidam..kehkehkeh..

there were just 6 of us je..
aku, ijoy, ana, jay, ann dan zaid (kawan ann)..
yang lain2 ada tak dapat join sbb ada kelas..
sbb jauh..
sbb tak makan mamak..(ehem, atun..Darussalam tu kalau tak salah laa sedare belah dorang gak.. :P)
sbb merantau di tempat lain.. (zali, udah2laa bjalan tu..pulanglaa ke simpang jalan..)
dan mungkin juge ada hal2 lain yg tak dapat dielakkan..
hmm tape kengkawan..next time ok!



mkn kat situ not bad la..rm15 per set..
which consists of:
nasi beriyani (ayam madu/ ayam kurma/ ayam goreng berempah/ kambing) OR murtabak
+ air buah/air ape2 je laa
+ kurma
+ buah lai/epal
+ sebotol air mineral kecik..
(not bad laa kann for 15hengget tuuu..)





tgh dok tgu2 waktu bbuke td,ada satu scene yang sgt menyentap saubari..
ada this guy..he looked sooo naive..mcm lurus bendul..
aku tak pasti ape yang mintak..tp pelayan insaf tu langsung tak bg dia masuk kedai..
yang kitorang dgr pelayan tu jawab "datang pukul 8.."
masa tu tmpt mmg sume dah fully occupied..
aku agak dia nak bungkus nasi..siap tunjuk duit sploh hengget..
tp pelayan tu keep on ckp "datang pukul 8.."

what makes the situation agak menyedihkan was..
that guy mundar-mandir je depan kedai..
memula ingatkan dah blah..tp rupenye he was still waited in front of the restaurant..
sedih gile..dan kesian gile laa..
we were like "kesiannyeeee.."
sbb dia nampak mcm tade hala tuju..
tade nak cari tmpt makan lain..

byk kali dia try nak masuk..tp pelayan tu siap tahan pintu...
and keep on saying.."datang pukul 8.."
aku betul2 tak denga what he really wants..
yang aku nampak dia hulur sploh hengget..
tapi kalau dia nak tapao nasi, bg je la kann.. (sbb ada je org lain tapao tau!)
ni tak, dorang terus tahan pintu tu..seems like takut sangat mamat tu terlepas masuk kedai..
bukannye dia tade duit pun..
bukannye dia nak mencuri ke hape..
dia nak beli sumthing..
kesian sangat..dia nak bbuke laa weh!!

sampai kitorang siap ckp..kalau laa sbb benda yang dia mintak tu more than 10hengget, kitorang leh top up kan..(gile bkire mamak nih!)
sampai agak2 nak dekat dah waktu bbuke, barulaa nmpk org kedai tu bawakkan teh ais sebungkus..
so lagilaa kitorang hangin..
"air teh je pun..tp layan mamat tu macam rege teh ais tu lebih sploh hengget.."

ijoy ckp, mungkin ada cerite disebalik tu yang kite tatau..
maybe mamat tu dah slalu kot buat hal kat sini..sbb tu dia dilayan camtu..
well, it makes sense..mungkin jugak..
but still..kitorang tetap tak puas ati..
sbb cara layanan yang INSAF bg tu, mcm tade perikemanusiaan..
hmmph..mmg tak insaf langsung laa.."indah name kedai dr perkhidmatan" (pehh, aku pun dah leh ganti Karam Singh Walia..ekekeke)

so aku ngan jay pun conclude..
kat KL nih dah tade keprihatinan..
orang yang kite tgk smart, bergaye tu selalunya mendapat layanan yang baik..
padahal slalunye, dorang² tu laa yang menipu, makan duit haram dll..
dan orang² yang tak brape nak smart, agak selekeh plak slalu dipandang hena..
tanpe ada yang nak bg belas kasihan..selalu dilayan dgn buruk..
tapi ni segelintir je la..aku tak kate sume..
well, nowadays..money can buy anything..even ppl's pride! and thats a fact!

pas abes sesi mkn² tu, ann ngan zaid dah blah dulu..
yang kitorang g cari surau nak sbyg..
lps sbyg ana terus bgegas g ofis.. (ape barang keje memalam naaa :P)
manakale aku, ijoy ngan jay menyambung mkn..hahaha..
kitorang makan eskrem lecka lecka plak kat sogo..

nyum nyum!!

pehhh..aku mmg tabik kat jay!! dia leh makan sampai 3 scoop..(bapak banyak!!)
even ijoy si antu eskrem pun makan 2 scoop jek..muehehehe..

aku?? pun 2 scoop jek! hihi..

hmm..gile byk aku melantak..
alamak! esok hari penentuan..
korang rasa, can i win the bet?
takyah jawab laa..aku rasa korang pun dah tau jawapannye..ngehngehngeh..

* gambo adalah courtesy dr jay n ana..

3 comments:

Anonymous said...

eee...nak ngalir air mata.aku masih terbayang kenaifan budak tuh.rambut dah la potong bentuk tempurung kelapa,ngan bek pek dia,pastu ngan suar pendek..dia nk beli teh aisssssssssssssssss je tau tak aneeeee!!bodo la ko..kalau aku tau dia nk teh ais,aku sendiri pegi buat kat belakang kang!!cewah...tp kesiannnnn..mcm aku kesian kat pakcik jual helikopter mainan tuh.huhuhuhuhu...sedih sedih...

helomynameisjaye said...

ann mmg penyedeyyy..
realiti idup ann..
tu sbb aku tk nengok rancangan bersamumuu..
mesti bekoyan2 air mata mengaliraaann...

@tune® said...

wah...sedapnye ekerem...kalau takat insaf yg xmengisafkan tuh...mmg aku xleh g...hahahah...
darussalam ngan insaf adik beradik ke?name pon lain...